Виклики дистанційного навчання

У світлі останніх подій, пов’язаних з глобальною пандемією COVID-19, функціонування всієї системи освіти привели до найбільшого збою за всю історію розвитку освітніх процесів. Статистка показує, що порушення навчального режиму роботи торкнулося близько 1,6 мільярда учнів в більш ніж 190 країнах і на всіх континентах. Однак не можна не помітити, що криза стала стимулом і потужним поштовхом для інновацій у сфері освіти. Для забезпечення безперервного процесу навчання і професійної підготовки студентів та учнів шкіл стали застосовуватися нові підходи до самої системи викладання: від радіо і телетрансляцій уроків провідними вчителями країни до надання електронних платформ і комплектів матеріалів для вивчення як вдома самостійно, так і роботи в онлайн режимі разом з викладачем.

Онлайн режим або асинхронна форма освіти – це формат навчання, коли процес передачі знань або умінь не прив’язаний до певного місця і часу. Асинхронне дистанційне навчання стало популярним з розвитком інтернет-технологій і особливо стало активно застосовувати багатьма вчителями шкіл і викладачами вищих навчальних закладів в період пандемії COVID-19.

18 лютого, на платформі Google-meet Ізмаїльський державний гуманітарний університет ініціював проведення Всеукраїнської науково-практичної онлайн-конференції «Актуальні проблеми навчання іноземних мов в умовах дистанційної освіти». Конференцію було організовано кафедрою англійської філології факультету іноземних мов ІДГУ з метою обговорення та вдосконалення методів дистанційного навчання, використання інтерактивних новітніх технологій, обміну досвідом щодо ролі педагога у синхронному та асинхронному навчанні.

У конференції брали участь доктори і кандидати наук, викладачі та аспіранти ІДГУ, вчителі загальноосвітніх навчальних закладів. З вітальними словами до учасників конференції звернулися ректор Ізмаїльського державного гуманітарного університету, доктор педагогічних наук, професор Кічук Я.В. та віце-президент НАПН України, директор Інституту педагогіки НАПН України, академік Топузов О.М.

Олег Михайлович Топузов наголосив, що конференція об’єднує представників провідних закладів освіти і наукових установ, оскільки лише завдяки нерозривному поєднанню науки і практики можливо досягти виважених і якісних освітніх результатів.  Подібне положення підтверджується словами Президента Національної академії педагогічних наук  Василя Кременя на форумі «Освіта України 2021: стратегічні цілі та пріоритетні напрямки», де були окреслені плідні шляхи співпраці Національної академії наук з Міністерством освіти України та з Комітетом Верховної Ради.

Завідувач кафедри англійської філології Маріупольського державного університету, доцент Федорова Ю.Г. та декан факультету іноземних мов ІДГУ, доцент Шавловська Т.С. підкреслили важливість обраної тематики науково-практичної конференції, адже проблема здійснення дистанційної освіти стала однією з найактуальніших в Україні та світі.

Декан факультету іноземних мов ІДГУ, доцент Шавловська Т.С. підкреслила, що важливість обраної тематики науково-практичної конференції, оскільки сьогодення зобов’язує нас до оновлення освітнього процесу як у форматі середньої освіти так і у закладах вищої освіти.

У рамках пленарного засідання прозвучали панельні доповіді професора кафедри іноземної філології та перекладу Київського національного торговельно-економічного університету Зварич І. М.; професора кафедри французької філології ОНУ ім. І.І. Мечникова Князян М. О; завідуючої кафедри романо-германської філології та методики навчання іноземних мов ІДГУ доцента Рябушко С. О.; заступника директора з навчально-виховної роботи загальноосвітньої школи №1 ім. О. В. Суворова з поглибленим вивченням англійської мови м. Ізмаїла, вчителя вищої категорії Москалюк М. Б.

Роботу конференції було здійснено у чотирьох секціях, учасники яких  обговорили проблеми електронного навчання та інтерактивні технології у викладанні іноземних мов, методику і дидактику цифрової освіти, роль і функції педагога в синхронному й асинхронному навчанні та мережевій соціалізації, новітні технології дистанційного навчання зарубіжної літератури. Було представлено цікаві дослідження, які викликали жваве обговорення у річищі перспектив цифрової освіти та керування її якістю.

Організатори конференції висловлюють вдячність гостям та усім учасникам і сподіваються на подальшу плідну співпрацю!

Джерело: газета “Освіта і суспільство”, №3 (36), березень 2021

Виклики дистанційного навчання

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *